کوپر[۶۷](۲۰۰۰) نیز در نتیجه ی تحقیقات خود بیان میکند که فن آوری های اطلاعاتی میتوانند با ایجاد ساختارهای نوین و وظایف سازمانی جدید به مسئولیت های جدید خود پاسخ گفته و با توجه به اثراتی که از ابعاد اجتماعی و میزان هزینه های احتمالی دارند تصمیم گیری نمایند.
۲-۵-۱-۲- بانکداری الکترونیک
راوی، کار و ساگار[۶۸] (۲۰۰۷) در مطالعه ای، با بهره گرفتن از مبانی و ادبیات پژوهش در زمینه پذیرش و با بهره گیری از نظریه های مدل پذیرش فناوری، به تبیین رفتار مصرف کنندگان و رتبه بندی عوامل مؤثر در پذیرش بانکداری الکترونیکی از سوی مشتریان بانکی در هند پرداختند. بر اساس یافته های این پژوهش، رتبه بندی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی به ترتیب عبارتند از: قصد استفاده از بانکداری الکترونیکی، باور مشتری، هنجارهای ذهنی، اعتماد به بانک، میل به استفاده، سودمندی منفعت، امنیت و سهولت استفاده میباشد.
پیکاراینن [۶۹]و همکارانش(۲۰۰۴)، با هدف شناسایی عواملی که بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی تأثیر دارند، به انجام پژوهشی با عنوان “شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پذیرش بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان، تعمیم مدل پذیرش تکنولوژی[۷۰]” پرداختند. به این منظور، آن ها با بررسی ادبیات موضوع و انجام مصاحبه هایی با مدیران بانک ها در فنلاند، چند عامل را شناسایی کردند. نتایج حاصل حکایت از این داشت که سودمندی درک شده ی خدمات بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان و اطلاعات ارائه شده در مورد خدمات بانکداری الکترونیکی، بر قصد استفاده مشتریان از این
-
- ۱٫ Drucker,2002 ↑
-
- ۲٫ Liton,2005 ↑
-
- ۳٫ Yiu,etal,2007 ↑
-
- ۱٫ Grauer,2002 ↑
-
- ۲٫ Duff,2001 ↑
-
- ۱٫ NASA John ,2001 ↑
-
- ۲٫ Turban, E. and Wetherbe ,J. 2004 ↑
-
- ۳٫ Tansey and et al,2003 ↑
-
- ۴٫ Travica, Cronin ,1995 ↑
-
- ۱٫ Communications ↑
-
- ۲٫ Computing ↑
-
- ۳٫ Scott Morton,1991 ↑
-
- ۴٫ Tangible ↑
-
- ۵٫ In tangible ↑
-
- ۶٫ Ward and Peppard,2002 ↑
-
- ۷٫ Sharma and Jain,2003 ↑
-
- ۱٫ Sheng,2004 ↑
-
- ۱٫ Dubrain , 2004 ↑
-
- ۱٫ Kearsly and lynch,1994 ↑
-
- ۱٫ Wendy and et al, 2005 ↑
-
- ۱٫ Daniela and et al,2004 ↑
-
- ۲٫ Ibrahimi, 2002 ↑
-
- ۳٫ Nexhmi,2004 ↑
-
- ۴٫ Sloan ,2000۵٫Liao&Cheung,2000 ↑
-
- ۱٫ Dandapani, 2008 ↑
-
- ۲٫ Blount and etal,2005 ↑
-
- ۱٫ Main Frame ↑
-
- ۲٫ Batch ↑
-
- ۱٫ Automated Teller Machine ↑
-
- ۲٫ Retail Banking ↑
-
- ۱٫Automated Teller Machine ↑
-
- ۲٫Electronic Funds Transfer Point of Sale ↑
-
- ۳٫Telpohone or ScreenphoneBankihg ↑
-
- ۱, Crosby,2004 ↑
-
- ۱٫ Simon & Victor,1994 ↑
-
- ۲٫ voice response ↑
-
- ۳٫voice recognition ↑
-
- ۴٫programmable telephone ↑
-
- ۱٫ Furst,2000 ↑
-
- ۲٫ Modem ↑
-
- ۱٫ SWIFT ↑
-
- ۱٫ Giannakoudi,1999 ↑
-
- ۱٫ UNCTAD,2001 ↑
-
- ۱٫ Ho,et al ,2003 ↑
-
- ۲٫ Yiu,et al,2007 ↑
-
- ۳٫ Yousafzai,et al,2003 ↑
-
- ۴٫ Tanna, et al,2005 ↑
-
- ۵٫ Guerrero, et al,2007 ↑
-
- ۱٫ Crede,1996 ↑
-
- ۲٫ Shrestha,2000 ↑
-
- ۳٫ Giannakoudi,1999 ↑
-
- ۱٫ Weir and et al,2007 ↑
-
- ۲٫ Nath, Schrick,and Parzinger,2001 ↑
-
- ۱٫ Aladwani ↑
-
- ۲٫ Lustsik,2003 ↑
-
- ۱٫ Gurau,2002 ↑
-
- ۱٫ Margherita Pagani ↑
-
- ۲٫ Arasli, Mehtap, Turan ↑
-
- ۱٫ Frissen ↑
-
- ۲٫ Zhu,Kraemer ↑
-
- ۳٫Agility ↑
-
- ۳٫ Cooper ↑
-
- ۴٫ Jorgenson , Stiroh ↑
-
- ۱٫ Parham ↑
-
- ۱٫ Harchaoui ↑
-
- ۲٫sibly ↑
-
- ۱٫cooper ↑
-
- ۲٫ Ravi, Carr and Sagar ↑
-
- ۳٫ Pikkarainen ↑