*آزمون رگرسیون
از این آزمون برای بررسی اثرگذاری و معنی داری اثر مؤلفه های فرسودگی بر عملکرد سازمانی استفاده شده است.
*آزمون ANOVA
به منظور مشخص شدن نوع رگرسیون(خطی یا غیر خطی) از آزمون ANOVA استفاده شده است با بررسی این آزمون رابطه همزمان متغیرهای مستقل با متغیر وابسته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
*آزمون فریدمن
جهت اولویت بندی و رتبه بندی متغیرها بر اساس بیشترین تاثیر بر متغیر وابسته(کیفیت تدریس) از آزمون فریدمن[۷۶] استفاده میگردد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
تجزیه و تحلیل داده ها به منظور بررسی صحت و سقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر مطالعاتی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق میباشد؛ تجزیه وتحلیل اطلاعات از اصلیترین و مهمترین بخشهای تحقیق محسوب میشود. داده های خام با بهره گرفتن از فنون آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار میگیرند.
به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده ابتدا آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق شامل جنسیت، سطح تحصیلات و سابقه کار ارائه می شود، سپس آمار تحلیلی مطرح میگردد.
در این فصل به منظور پاسخگویی به فرضیات تحقیق ابتدا همبستگی میان متغیرهای تحقیق بررسی گردید و سپس به وسیله آزمون رگرسیون خطی همزمان به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد و در نهایت به منظور بررسی بیشتر بر روی داده های تحقیق از آزمونهایt یک نمونهای استفاده شد.
۴-۲- آمار توصیفی
در این بخش ویژگیهای جمعیت شناختی جامعه آماری تشریح میشود. ویژگیهایی که در این بخش مورد تحلیل قرار میگیرند، عبارتاند از: وضعیت افراد پاسخدهنده از نظر جنسیت، سطح تحصیلات و سابقه کار.
۴-۲-۱- وضعیت افراد پاسخدهنده از نظر جنسیت
چگونگی تقسیمبندی افراد پاسخدهنده یا جامعه آماری تحقیق حاضر از نظر جنسیت در جدول و نمودار (۴-۱) نشان داده میشود. از تعداد ۲۰۰ نفر جامعه آماری ۱۱۰ نفر زن (۵۵%) و ۷۶ نفر مرد (۳۸%) میباشند.
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی اعضای جامعه آماری برحسب جنسیت
جنسیت
تعداد
درصد
درصد تجمعی
زن
۱۱۰
۵۵٫۰۰۰
۵۵٫۰۰۰
مرد
۷۶
۳۸٫۰۰۰
۹۳٫۰۰۰
خطا
۱۴
۷٫۰۰۰
۱۰۰٫۰۰۰
کل
۲۰۰
۱۰۰٫۰۰۰
نمودار (۴-۱): نمودار فراوانی اعضای جامعه آماری برحسب جنسیت
۴-۲-۲- وضعیت افراد پاسخدهنده از نظر میزان تحصیلات
نتایج تحلیل آمار توصیفی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات در جدول و نمودار (۴-۲) نشان داده شده است.
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی اعضای جامعه آماری برحسب تحصیلات
تحصیلات
تعداد
درصد
درصد تجمعی
دیپلم و پایینتر
۴
۲٫۰۰۰
۲٫۰۰۰
فوقدیپلم
۵۵
۲۷٫۵۰۰
۲۹٫۵۰۰
لیسانس
۱۲۰
۶۰٫۰۰۰
۸۹٫۵۰۰
فوقلیسانس و بالاتر
۱۲
۶٫۰۰۰
۹۵٫۵۰۰
خطا
۹
۴٫۵۰۰
۱۰۰٫۰۰۰
کل
۲۰۰
۱۰۰٫۰۰۰
-
- – cox and broch 1 ↑
-
- – Ho 1 ↑
-
- – Vidovich 2 ↑
-
- ۱ – Dunbar ↑
-
- ۲ – Ho ↑
-
- ۱ – oxford ↑
-
- ۲ – pressure ↑
-
- ۳ – physical strain ↑
-
- ۴ – Load ↑
-
- ۵ – Strait ↑
-
- – Fever 6 ↑
-
- ۷- General Adaptation Syndrom)GAS ( ↑
-
- -Alarm ↑
-
- -Resistance ↑
-
- – Exhaustion ↑
-
- – Luthhans 4 ↑
-
- – Gaving ↑
-
- – Stranhan,et al ↑
-
- – parker and decotiis ↑
-
- – awareness ↑
-
- – consciously ↑
-
- – unconsciously ↑
-
- – Nasurdin ↑
-
- – cox ↑
-
- – Fairbrother ↑
-
- – Extraorganizational stressors ↑
-
- – Rollinson ↑
-
- – Economic changes ↑
-
- – khanka ↑
-
- – Political- social changes ↑
-
- – Technological changes ↑
-
- – okebukola&Jegede ↑
-
- – Kyriacou and Sutcliffe ↑
-
- – Buchanan ↑
-
- – Family problem ↑
-
- – Organizational stressors ↑
-
- – Grayson ↑
-
- – organizational policy ↑
-
- – lee ↑
-
- – byme ↑
-
- – Blasé ↑
-
- – student apathy ↑
-
- – verbal abuse ↑
-
- – violence ↑
-
- – Shaw ↑
-
- – Lack of group cohesiveness ↑
-
- – cobasa ↑
-
- – Lack of social support ↑
-
- – pritchard and karasick ↑
-
- – Wong wong ↑
-
- – normative ↑
-
- – Lrving ↑
-
- – schwenk ↑
-
- – Individual stressor ↑
-
- – physical condition ↑
-
- – job desing ↑
-
- – Shellenbarger ↑
-
- – overlod or underlod pressure ↑
-
- – role complexity ↑
-
- – Mohr ↑
-
- – role ambiguity ↑
-
- – Vidovich ↑
-
- – Creemers ↑
-
- – Kyriakides ↑
-
- – Campbell ↑
-
- – ESRC ↑
-
- – Lovat & Toomey ↑
-
- – Fenstermacher & Richardson ↑
-
- – Carr ↑
-
- – Mohammed Al-Fudail, Harvey Mellar ↑
-
- – putia. jin ↑
-
- – curriculum ↑
-
- – workload ↑
-
- – recognition ↑
-
- -Kolmogrov-Smirinov ↑