۲٫۱٫۴٫۲٫ مجازات های الاهی
یکی دیگر از مجازات های که کتاب مقدس در باب همجنس گرایی مطرح گرده است، مجازات های الاهی است. که این مجازات با مجازات های بیان شده در فوق که بیشتر از تلمود و تفاسیر کتاب مقدس خارج شده و جنبه حقوقی دارد، متفاوت است. در برخی از موارد، خود خدا بدون اینکه اجرای مجازات را به دادگاه واگذار کند، به مجازات مجرمان اقدام میکند. این مجازات، گرچه در نگاه اول مجازاتِ اخروی گناه را به ذهن می آورد، ولی محل اجرا آن همین دنیا است و برخی از آثار مجازات های قضایی را نیز در پی دارد. از سوی دیگر، این مجازات های الاهی یا آسمانی، قابل تبدیل به مجازات های قضایی نیز هستند.
مجازات های الاهی ویژگی های خاص خود را دارد به طوری که ایت مجازات ها قطعی و گریز ناپذیر بوده و شیوه های اجرای آن متنوع و تعداد آن پرشمار است، همچنین مجازات الاهی هم شامل افراد می شود و هم شامل کل قوم شده و اثر ارعابی شدیدتری دارد. جایگاه مجازات الاهی در برخی موارد جهت هشدار به مردم به خاطر ارتکاب گناه صورت میگیرد و گاهی نیز در کنار مجازات های قضایی تجویز می شود.[۵۴] ولی آنچه می توان در باب مجازات الاهی در مورد همجنس گرایی مطرح کرد، به صورت اخباری است از هلاکت قومی مانند قوم شهر سَدوم، که به این نوع رفتار و گرایش جنسی آلوده بودند و خداوند با مجازاتی که در نظر گرفته بود، همه آن ها را سوزاند.[۵۵] و با توجه به اعتقاد یهود، مجازات الاهی میتواند برای افرادی که به این عمل گرایش دارند، به وقوع بپیوندد.[۵۶]
۲٫۲ .همجنس گرایی از نگاه مسیحیت
مسیحیت، بزرگترین دین توحیدی در جهان میباشد به طوری که در حال حاضر بیشترین پیروان ادیان توحیدی مربوط به دین مسیحیت بوده وتعداد زیادی از کشورهای دنیا این دین را به عنوان دین و آئین رسمی کشور خود برگزیده اند.
پیامبر مسیحیت که حضرت عیسی بن مریم۷ میباشد که از مادری پاکدامن و باکره و در خاندان آشنا به وحی و رسالت به دنیا آمد. به نقل انجیل متّی[۵۷] و لوقا[۵۸] حضرت عیسی۷ در بیت لحم، که شهری در هشت کیلومتری اورشلیم است به دنیا آمده است که این شهر شهر پادشاهان و پیامبران بنی اسرائیل بوده و با توجه به باور یهودیان مبنی بر تولد موعود بنی اسرائیل در بیت لحم، آن دو انجیل، تولد عیسای ناصری را به شهر مذکور نسبت دادهاند. در حالی که در انجیل مرقس و یوحنا محل تولد حضرت عیسی۷ را شهر ناصره معرفی کردهاند.[۵۹] حضرت عیسی بن مریم۷ در بین مردم به تبلیغ دین یهود پرداخت و به اصلاح امت بنی اسرائیل اهتمام ورزید ولی دیری نگذشت که به خاطر مخالفت و دشمنی با عالمان بنی اسرائیل و حاکمان زمان و عدم برآورده کردن نیازهای عالمان بنی اسرائیل در باب منجی آخرالزمان، توسط دستگاه حکومتی به صلیب کشیده شد.[۶۰] به طوری که طبق تعالیم اناجیل، حضرت عیسی۷ بعد از به صلیب کشیده شدن،[۶۱] روی صلیب مرد و او را دفن کردند. پس از سه روز[۶۲]، از قبر خود برخواست و بعد از چهل روز به آسمان رفت. به طوری که در باور مسیحیان حضرت عیسی بن مریم۷ مسح شده خداوند بوده و او شهید نشده است بلکه وی قربانی گناهان مردم شد.[۶۳] تا جای که تاریخ نشان میدهد این عقیده زیر بنای اعتقادات مسیحیت میباشد.[۶۴]
۲٫۲٫۱٫ رسالت حضرت عیسی۷و قوانین مسیحیت
حضرت عیسی۷در میان قوم بنی اسرائیل مبعوث شده بود و در آغاز قیام خویش، یارانی را برگزید تا به نشر دعوت وی کمک کنند به طوری که این موضوع در آیات پایانی سوره مبارکه صف و همچنین در اناجیل نیز بیان شده است:
«و چون عیسی به کناره دریای جلیل می خرامید، دو برادر یعنی شمعون مسمی به پطرس و برادرش اندریاس را دید که دامی در دریا می اندازند، زیرا صیاد بودند، بدیشان گفت: از عقب من آیید تا شما را صیاد مردم گردانم. در ساعت دامها را کنار گذارده، از عقب او روانه شدند. و چون از آنجا گذشت، دو برادر دیگر یعنی یعقوب، پسر زبدی و برادرش یوحّنا را دید که در کشتی با پدر خویش زبدی، دامهای خود را اصلاح میکنند؛ ایشان را نیز دعوت نمود.»[۶۵]
بعد از به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی۷، شاگردان ایشان همچون یوحنا و شمعون که حضرت عیسی۷ ایشان را پِطرس یعنی «صخره»[۶۶] نامیده بود و همچنین افرادی دیگری مانند پولس، به تبلیغ دین مسیحیت پرداختند. به طوری که حدوداً ۳۰ سال بعد از عروج حضرت عیسی۷حواریون و شاگردان حضرت عیسی۷ بر این شدند تا سیره و سخنان آن حضرت را جهت آشنایی مردم با سیره عملی ایشان نوشته و در اختیار مردم قرار دهند که بعدها به اناجیل[۶۷] نام گذاری شد. که اندک اندک برخی از اناجیل رسمیت یافته و اناجیل دیگر متروک ماند. و بعدها با اضافه کردن اعمال رسولان و نامه های رسولان و همچنین با اضافه کردن تورات بر آن، کتاب مقدس مسیحیان تدوین شد.[۶۸]
از دیدگاه رسولان[۶۹] برجسته مسیحیت، رسالت حضرت عیسی ۷، عملی کردن آرمان سیاسی-الهی مسیحا در میان بنی اسرائیل بوده ولی با مطالعه اناجیل به آسانی در می یابیم که وی فردی انقلابی بوده و برای پیروز کردن ستمدیدگان بر ستمگران تلاش می کردهاست. البته نباید فراموش کرد که پیروان ایشان پس از شکست ظاهری ایشان گفته اند که وی آرمانی ملکوتی داشته و کشته شدن او برای کفاره شدن گناهان بشر اتفاق افتاده است. آنان دوست ندارند که وی را فردی انقلابی معرفی کنند.[۷۰]
مسیحیت کتاب مقدس را با توجه به اعتقاد خویش نسبت به دایره رسالت حضرت عیسی۷ به دو بخش تقسیم بندی کردهاند و بر این اعتقاد دارند که خداوند با انسان دو پیمان بسته است: یکی پیمان کهن و به وسیله پیامبران پیش از حضرت مسیح۷، که در این پیمان مرتبه ای از نجات از طریق وعده و وعید، قانون و شریعت به دست میآید و دیگر پیمان، پیمان جدید و تازه ای است که خداوند توسط حضرت عیسی۷ با انسان بسته است و راه نجات در آن فقط از طریق محبت و ایمان حاصل می شود. در حقیقت قوانین قبلی یعنی تورات توسط پیمان جدید نسخ شده است. و دایره رسالت حضرت عیسی۷ بعد از قربانی شدن برای کفاره گناهان بشر، ابدی شد و تا روز قیامت ادامه دارد.[۷۱]
در مورد اعتبار عهد قدیم (تورات) و عهد جدید (انجیل) نظرات مختلفی بیان شده است به طوری که به اعتقاد یهودیان و مسیحیان، تورات نوشته خود حضرت موسی۷ میباشد و به اعتقاد یهودیان حضرت عیسی۷ نسخ کننده دین یهود نمی باشد بلکه حضرت عیسی۷ پیامبری مانند سایر پیامبران بنی اسرائیل میباشد و انجیل کنونی ربطی به حضرت عیسی۷ ندارد.[۷۲] که در انجیل متی نیز به آن اشاره شده است: